piątek, 29 marca 2013

Turnus rehabilitacyjny.

W czwartek 21.03.2013 złożyłam wniosek o dofinansowanie do turnusu rehabilitacyjnego a już  25.03. dostałam pismo że dofinansowanie nam przyznano!

Muszę się przyznać, że ten wniosek w ostatniej chwili złożyłam... cały czas myślę, że jednak nie damy finansowo rady, żeby móc skorzystać z turnusu ale są osoby, które mnie mocno "kopały w tyłek" żeby jednak ten wniosek złożyć do PCPRu.

Jak składałam dokumenty okazało się, że to ostatni dzień składania takich wniosków i w tym dniu Pani miała je rozpatrywać.
W każdym bądź razie udało się! (ponoć dzieci mają pierwszeństwo)

Teraz trzeba poszukać odpowiedniego ośrodka... nie jest to łatwe zadanie, bo na stronie którą podała mi Pani w PCPRze można zaznaczyć różne kryteria wyszukiwania, oprócz wieku potencjalnego kuracjusza...
Szukając po schorzeniu- niedosłuch i nawracające choroby układu oddechowego trafiłam na kilka ośrodków, ale albo przyjmują tylko dorosłych, albo przyjmują starsze dzieci... raz się dodzwoniłam do pokoju w ośrodku zamiast do recepcji i aż mi się śmiać chce jak wracam w myślach do rozmowy z kuracjuszką, która dość okrężnie tłumaczyła że zły numer wybrałam. W końcu się dogadałyśmy, ktoś w rejestrze ośrodków podał numer do pokoju no ale bywa, zwłaszcza w naszym pięknym kraju.
Absurdów nam nie brakuje, niemal na każdym kroku... 

Zmieniłam w końcu sposób wyszukiwania ośrodków, i tu już pierwsze "sukcesy". Znalazłam kilka miejsc specjalizujących się w rehabilitacji małych dzieci. Choć łatwe to nie jest. Na stronie wielu ośrodków jest wpis, że takimi a takimi schorzeniami się zajmują ale podczas rozmowy telefonicznej dowiaduję się, że jednak nie...
Mateusz w orzeczeniu o niepełnosprawności ma wpisane dwa kody 10-N (choroby neurologiczne) oraz 03-L (zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu) i niby jest być tak, że ośrodek musi mieć te kody(w naszym przypadku obydwa) wpisane w swój rejestr żeby móc takiego kuracjusza do siebie przyjąć.
Na razie mamy jedno miejsce na oku.
Już wiem, że tam na pewno nas przyjmą.
W wolnym czasie zamierzam jednak się jeszcze "rozejrzeć" za innymi ośrodkami.

A może ktoś z Was posiada informacje o turnusach rehabilitacyjnych dla dzieci?

Czekam na Wasze propozycje.

 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz